Wakker worden | Blog BCC

4 tips om makkelijker uit bed te komen in de ochtend

Zucht, nu het weer langer donker blijft in de ochtend wordt het steeds moeilijker om op te staan. Het liefst blijf je de hele dag in jouw heerlijke warme bedje liggen. Gelukkig hebben wij dé tips zodat jij toch fris en fruitig uit bed springt.Wakker worden | Blog BCC

Tip 1: Wake-up light

Een wekker die jou genadeloos uit je slaap rukt. Niemand wordt daar gelukkig van. Dat vreselijke wekker toontje maakt jou niet alleen meteen chagrijnig, maar is ook een heel onnatuurlijke manier om wakker te worden. Veel beter is om wakker te worden van licht. Natuurlijk gaat dat in die donkere winter niet en dus bestaan er Wake-up lights. Deze innovatieve lampen zijn geïnspireerd door de zonsopkomst. Het licht begint heel zwak en wordt gedurende een half uur steeds feller totdat de kamer is gevuld met warm geel licht. Zo krijgt jouw lichaam een natuurlijk seintje dat het tijd is om op te staan. De lamp wordt ondersteund door natuurlijk vogelgezang, of andere rustgevende geluidjes. Veel beter dan die vreselijke wekker. Of het echt werkt? Volgens verschillende testen kom je écht meer uitgerust en vrolijker uit bed wanneer je ontwaakt met een Philips Wake-up light!

Tip 2: Bose Sleepbuds

Heb jij een snurkende partner? Bedenkt de buurman dat hij om tien uur ’s avonds nog even moet gaan boren? Of zijn er altijd precies om 7 uur ‘s ochtends voor jouw raam mensen aan het snoeien of bladblazen? Dan heb jij je nieuwe levenspartner gevonden: de draadloze Bose Noise Masking Sleepbuds. De Sleepbuds zijn oortjes die je ’s nachts indoet wanneer het lawaaierig is. Je kiest een van de tien verschillende rustgevende geluiden die lawaai maskeren en jou laten ontspannen. Je valt er rustig van in slaap en wordt niet wakker door storende geluiden. Doordat je een rustige nacht hebt gehad word je ook energieker wakker. Zit dat niet vervelend, vraag je je af? Helemaal niet! De oordopjes zijn ongeveer zo groot als een erwt en ze zijn flexibel. Oftewel, op ieder oortje past een Sleepbud!

Tip 3: Google Home

Heb je jezelf uit bed gesleurd? Goed bezig! Dan helpt Google Home jou wel door je ochtendritueel heen. Deze virtuele assistent maakt jouw leven net even wat makkelijker. Je kunt verschillende commando’s instellen en Google die laten uitvoeren. Vraag bijvoorbeeld: ‘’Hey Google, speel mijn Spotify afspeellijst morning hits’’ en jouw heerlijke ochtendtunes klinken door de kamer. Als je slimme lampen hebt, kan je die aansluiten op de Google Home. De lampen gaan dan bijvoorbeeld standaard om 7 uur aan. Ook vraag je Google naar het weer en je planning van de dag. Zo verloopt jouw ochtend veel soepeler en begin jij je dag met een lach!

Tip 4: Koffie

Toegegeven, je wordt pas echt wakker van een lekker kopje koffie. Trakteer jezelf daarom eens op een goed, nieuw koffiezetapparaat. De geur van verse koffie zorgt gelijk voor een opgewekt gevoel. Met de Nespresso Magimix Expert wordt opstaan helemaal een feest! Dit is een slim koffiezetapparaat dat je met je smartphone kan besturen. Terwijl jij nog in bed ligt, is het apparaat jouw kopje al aan het vullen. De verse koffiegeur hangt dan al in de keuken als je beneden komt. Als dat nog niet werkt, weten wij het ook niet meer!

Print Friendly, PDF & Email

Geplaatst door: Manou 't Lam

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.