Nachtrust | Blog BCC

5 tips voor een goede nachtrust

Draai jij je ’s ochtends het liefst ook nog een keer om wanneer de wekker gaat? Bijvoorbeeld omdat je moeite had met in slaap komen of niet goed doorgeslapen hebt? Grr, irritant! Om ervoor te zorgen dat je als een roosje slaapt, geven wij je 5 tips voor een goede nachtrust.Nachtrust | Blog BCC

Tip 1: Scherm uit

Wees eens eerlijk, hoe kort voordat je gaat slapen gaan al jouw schermen uit? Dan hebben we het niet alleen over de tv, maar denk ook aan je laptop, tablet en smartphone. Om lekker in slaap te vallen is het slim om minimaal 30 minuten voordat je gaat slapen alle schermen uit te zetten. Dim ook de lampen alvast een beetje, zodat je ogen al aan de donkere slaapkamer kunnen wennen.

Tip 2: Lees!

Het lezen van een boek of tijdschrift is wél een goed idee om lekker in slaap te vallen. Je gedachten worden rustiger en je voelt je relaxed. Neem er een kopje ontspannende kamillethee bij en je bent zo klaar om te gaan slapen. Zorg er wel voor dat de tekst niet te heftig of eng is, anders krijg je misschien nachtmerries! Tip: deze e-reader heeft een schermlicht dat zich aanpast gedurende de dag, dus hierbij heb je geen last van fel licht vlak voordat je gaat slapen.

Tip 3: Natuurlijk ontwaken

Je kent het wel, ben je net heerlijk in je bed gekropen en kun je niet in slaap vallen! Grrr! No worries, met de Philips Wake-up Light ontspan je vanzelf dankzij de RelaxBreathe functie op de lamp. ’s Ochtends word je bovendien heerlijk rustig wakker gemaakt door nagebootst zonlicht in combinatie met relaxte geluiden van bijvoorbeeld fluitende vogeltjes. Moet je er ’s nachts nog weleens uit vanwege je kindje of moet je regelmatig naar het toilet? De Wake-up Light heeft een klein lampje dat precies genoeg licht geeft om je door de kamer te bewegen. Zo wordt je wederhelft niet wakker gemaakt en kun jij doen wat je moet doen.

Tip 4: Maskeer geluiden

Val je elke avond moeilijk in slaap door omgevingsgeluiden zoals een snurkende partner, het voorbijrazende verkeer of buren die geluid maken? Of houden deze geluiden je de hele nacht wakker? Dan hebben we de perfecte oplossing gevonden! De Bose draadloze Noise Masking Sleepbuds zijn gemaakt om deze geluiden te maskeren. In plaats van de omgevingsgeluiden hoor je relaxte geluiden uit de draadloze oordopjes. Koppel de oordopjes via bluetooth aan je smartphone, kies een chill geluidje en slaap lekker! Je leest er hier meer over.

Bose sleepbuds | Blog BCC

Tip 5: Zorg voor frisse lucht

Oh my.. Slaap jij altijd met je ramen en deur dicht? Tijd voor verandering! Wanneer je weinig of geen frisse lucht de slaapkamer in laat stromen, blijf je de hele nacht dezelfde slaapkamerlucht in- en uitademen tijdens je slaap.. Niet echt fris, toch? Bovendien hebben je hersenen zuurstof nodig en als je geen frisse lucht in de slaapkamer laat stromen, wordt het zuurstofpeil in de lucht steeds lager. Wanneer er wél lekker frisse lucht binnenstroomt dan zul je merken dat je fitter wakker wordt. Ook is het goed om het niet te warm te hebben tijdens je slaap, twee vliegen in één klap dus! Heb je geen raam of zet je het raam liever niet de hele nacht open? Kies dan een luchtbevochtiger zodat je geen last hebt van droge lucht in de slaapkamer.

Slaap lekker!

Print Friendly, PDF & Email

Geplaatst door: Kim Bastiaansen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.