Smoothies | Blog BCC

8 lekkere smoothies die je zo met de blender maakt

Smoothies zitten bomvol vitamientjes en zijn super snel en easy gemaakt. Ideaal als ontbijt of tussendoortje dus! Het enige wat je in huis hoeft te hebben zijn een blender en de ingrediënten, en klaar is kees. Wij delen 8 lekkere en gezonde recepten voor de lekkerste smoothies die je supersnel met je blender maakt.

Fruit smoothies

Een fruithap, maar dan in smoothie vorm! Stop je vriezer vol met bevroren fruit en je fruitmand met bananen, en je kan aan de slag met je gezonde smoothies.Smoothies | Blog BCC

Rood fruit smoothie

Een gezonde variant van de milkshake: mix een grote hand (bevroren) rood fruit met een schep yoghurt en wat appelsap.  Wil je je smoothie dik en vullend hebben, meng er dan een grote schep yoghurt doorheen. Wil je dat niet, doe er dan extra appelsap bij. Even 15 seconden in de blender en klaar is je smoothie!

Aardbei-banaan smoothie met een groene twist

Mix een handje lekkere Hollandse aardbeien met een (bevroren) banaan, wat yoghurt en basilicum in de blender. De basilicum maakt het lekker fris en het verse fruit maakt het heerlijk zoet.

Gele smoothie

Op-en-top zomers gevoel met deze mix! Vul je blender met een banaan, 100 gram (diepvries) mango en/of ananas, flinke schep yoghurt en een scheut appelsap. En hoppa, een echt smoothie-smul-momentje!

Let er bij het maken van je smoothies op of je blender geschikt is voor bevroren producten, zoals ijsblokjes of bevroren fruit. Niet alle blenders hebben hier namelijk genoeg vermogen voor. De Proline en Electrolux blender hebben wel zo’n crushed ice functie. Het fijne aan de Electrolux blender is dat ‘ie ook nog eens in de vaatwasser kan!

Groene smoothie

Combineren van groente en fruit is normaal gesproken misschien een beetje gek, maar niet in een smoothie. In groene smoothies gaan bladgroenten en die zitten bomvol eiwitten, vitaminen en antioxidanten. De groene smoothies zijn dus super gezond, én ze smaken als een toetje. Dat is nog ‘ns fijn!Smoothies | Blog BCC

Spinazie smoothie

Vul je blender met 100 gram spinazie, 120 gram bevroren mango, een banaan en schenk er een glas soja- of amandelmelk bij. Zorg ervoor dat je spinazieblaadjes helemaal fijn zijn en klaar is je gezonde, groene smoothie!

Boerenkool smoothie

Wist je dat boerenkool meer calcium bevat dan melk? De boerenkool smoothie is dus perfect als je lactose-intolerantie hebt! Mix een handvol boerenkool met 80 gram mango, een banaan en een flinke scheut appelsap. Of als je het nog gezonder wilt hebben met water, en klaar is je calcium smoothie!

Deze Tefal blender heeft een speciale smoothie functie en door de krachtige 1200W motor heb je binnen no-time je smoothie klaar!

Smoothie bowl

Voor de grote trek in de ochtend is de smoothie bowl een perfecte start! Deze variant van de smoothie is iets dikker en stilt je honger. De Bosch SilentMixx Blender is hier perfect voor. Met de verschillende standen kan deze blender namelijk álles wat je maar wilt blenden. En zoals de naam al verklapt, is ‘ie héél stil. Fijn voor je vroege-ochtend-smoothie-bowl dus.

Groene smoothie bowl

Klinken die groene smoothies je wel goed in de oren, probeer dan eens een groene smoothie bowl. Doe 50 tot 100 ml kokosmelk, een halve avocado, een bevroren banaan (in stukjes) en een hand spinazie in je blender. Top je smoothie bowl af met lekkere noten en zaden, nog meer fruit of wat kokosrasp. Zo wordt het niet alleen een feestje qua smaak maar ook voor je ogen!Smoothies | Blog BCC

Açai bowl

Deze variant van een smoothie bowl wordt steeds populairder en dat is niet heel gek, want het is super lekker en easy te maken! Meng een bevroren banaan met 80 tot 100 ml amandelmelk en voeg daar een eetlepel açaipoeder aan toe. Maak de smoothie bowl af met verse frambozen, blauwe bessen, kokosrasp en wat noten of muesli. Een waar kunstwerkje!

Tropical smoothie bowl

Heb jij die zomer al volop in je kop? Dan is deze tropische variant echt iets voor jou! Pureer 100 gram (diepvries) ananas, 100 gram (diepvries) mango en 120 ml yoghurt of sojayoghurt in je blender. Als topping kan je bijvoorbeeld verse mango gebruiken of lekkere zaden en pitten voor de bite.

Enjoy smoothie-smullers!

Print Friendly, PDF & Email

Geplaatst door: Lianne Schimmel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.