Nachtrust | Blog BCC

Eindelijk weer goed slapen! 4 tips voor een optimale nachtrust

Heb jij ook vaak moeite om in slaap te komen? En als je eenmaal slaapt, lig je dan telkens te woelen en te draaien? Grr, vervelend! Gelukkig zijn er een aantal dingen die je kan doen om de nachtrust te bevorderen. Check gauw onze tips!Nachtrust | Blog BCC

Tip 1: In slaap vallen met een slaaplamp

Je kan er zo naar uitkijken om na een drukke dag je bed in te duiken. Tijd voor een goede nacht slapen. Maar helaas denkt jouw hoofd er anders over. Je gaat liggen piekeren en draaien. Hoe je dit oplost? Door je te focussen op iets anders dan jouw eindeloze gedachtestroom. Op een lamp bijvoorbeeld! De Dodow Sleep Aid slaaplamp is speciaal gemaakt voor piekeraars. Deze lamp projecteert blauw licht op het plafond. Door je te concentreren op de lamp en mee te ademen met het ritme van het licht wordt jouw systeem weer in balans gebracht en val je langzaam in slaap. Gemiddeld tot wel 2,5 keer sneller dan zonder lamp.

Tip 2: Uitgerust ontwaken met de Wake-up light

Licht kan jou niet alleen helpen om fijn in slaap te vallen maar ook om weer energiek wakker te worden. Terwijl een wekker jou abrupt uit je slaap haalt, helpt een wake-up light jou geleidelijk wakker te worden door een zonsopkomst na te bootsen. Dit is een veel natuurlijkere manier om te ontwaken dan van een vreselijke pieptoon. De Sleepace Wake-up Light maakt jou rustig wakker door een combinatie van zachte geluiden en een zonsopgangsfunctie. Verder analyseert het slimme apparaatje jouw slaapkamer op factoren die jouw nachtrust kunnen verstoren zoals de temperatuur, luchtvochtigheid, geluiden en licht. Je kunt hem net als de Dodow slaaplamp ook gebruiken om in slaap te vallen dankzij de rode lampen en rustgevende geluiden die melatonine aanmaken, het stofje dat je nodig hebt om in slaap te vallen.Nachtrust | Blog BCC

Tip 3: Een goede nachtrust dankzij een luchtreiniger

Ken je dat, dat je toch net wat lekkerder slaapt onder een net gewassen deken? Hetzelfde geldt voor slapen in een frisse, schone slaapkamer. Nog belangrijker dan stofzuigen en een doekje over de meubels halen is zorgen voor schone lucht in de slaapkamer. Hier hoef je zelf helemaal niks aan te doen behalve een luchtreiniger in huis te halen. Deze filtert viezigheid zoals fijnstof en allergenen uit de lucht waardoor jij frisse lucht inademt tijdens het slapen. Dit is helemaal ideaal voor mensen met een slaapstoornis of astma. Wij horen je denken, een apparaat in de slaapkamer zorgt voor lawaai, wat de nachtrust weer verstoort. Gelukkig heeft de Winix Luchtreiniger ZERO een slaapmodus die aangaat wanneer het donker wordt. Het apparaat doet zijn werk dan zonder lichtjes en geluid. Zeker weten dat jij extra lekker slaapt in jouw frisse, stille kamer.

Tip 4: Bevorder je nachtrust met een e-reader

Goed slapen lukt pas als je helemaal ontspannen in bed gaat liggen. Niet meer nadenken over klusjes die je nog moet doen of projecten op werk. Daarvoor kan je natuurlijk even mediteren of yoga doen of je pakt er een goed boek bij en focust je aandacht op iets anders. Wat is er beter dan een goed boek? Juist, heel veel goede boeken. Met een e-reader kies je uit honderden boeken, dus is er altijd eentje die jou tot rust brengt. De Kobo e-reader produceert ´s avonds minder blauw licht in het scherm zodat jouw ogen rust krijgen. Ga voortaan dus lekker lezen totdat je ogen vanzelf dichtvallen. Slaap lekker!

Print Friendly, PDF & Email

Geplaatst door: Manou 't Lam

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.