Goede voornemens | Blog BCC

Tips om je goede voornemens wél vol te houden

Het nieuwe jaar is hét moment voor de goede voornemens en het (ver)beteren van je leven. En even eerlijk; hoe gaat het met jouw voornemens? Voor iedereen die wel een steuntje in de rug kan gebruiken, hebben wij dé tips!Goede voornemens | Blog BCC

Fitter worden

Na al het eten en de alcoholische versnaperingen met de feestdagen, is het tijd om weer eens gezond te doen. Vind je ook niet? Misschien wil je er wel wat kilo’s van af hebben of gewoon wat fitter worden. Vind je het woord sportschool alleen al verschrikkelijk? Weet dan dat je niet meteen heel intensief hoeft te gaan sporten, maar ook klein kan beginnen. Je kunt bijvoorbeeld meer gaan wandelen of de fiets pakken, vaker de trap nemen of thuis wat oefeningen doen.

Daarnaast kun je met een sporthorloge of activity tracker eenvoudig bekijken hoeveel je beweegt op een dag en of je je doelen behaald hebt. Denk aan de afstand die je gelopen hebt en hoeveel stappen je hebt gezet. Bovendien motiveert de horloge je ook om door te gaan, met behulp van meldingen gedurende de dag. Klinkt dat interessant? Neem dan eens een kijkje bij onze Fitbit horloges.

Gezonder eten

Naast sporten is het natuurlijk ook niet verkeerd om weer wat gezonder te gaan eten. Vind je het lastig om voldoende groente binnen te krijgen? Probeer dan eens een smoothie te maken met groente erin! Met behulp van een blender is dat zo gepiept. Of heb je wat extra vitamine C nodig voor je weerstand? Maak dan verse jus met een citruspers. Enneh, je hoeft de snacks niet helemaal te schrappen uit je weekmenu hoor. Met een airfryer kun je op een veel gezondere manier snacks bereiden en het is ook nog handig voor in de keuken, want je kunt er ook mee bakken, braden en grillen. Daarnaast kun je ook heel eenvoudig snel een gezonde maaltijd op tafel zetten met een stoomoven, wil je daar meer over weten? Lees dan ons blog: Koken met een stoomoven, alles wat je erover moet weten.

Meer tijd voor jezelf

De decembermaanden zijn over het algemeen drukke maanden op werk en thuis. De afronding van het jaar kan veel stress opleveren. Wat meer tijd voor jezelf in het nieuwe jaar is absoluut geen overbodige luxe! Om dit vol te houden is het goed om elke week even te gaan zitten en een planning te maken. Blok bewust tijd voor jezelf in, in je agenda om te voorkomen dat het er ‘per ongeluk’ weer bij in schiet. Neem dan eens een lekker bad, kijk een filmpje op de bank en zorg goed voor jezelf. Wil je nog meer weten over hoe je kan ontspannen? We geven je hier enkele tips.

Goede voornemens | Blog BCC

Eerder opstaan

Kom je ’s ochtends vaak tijd te kort en heb je besloten dit jaar toch écht iedere ochtend een uur eerder op te staan? Dan gaat je dat sowieso lukken met een wake-up light! Deze wekkers maken gebruik van licht om je lichaam te stimuleren om op een natuurlijke manier wakker te worden. Veel fijner dan een piepende wekker die automatisch een ochtendhumeur veroorzaakt.

Stoppen met roken

Hét moment om te stoppen met roken, is natuurlijk 1 januari. Goede voornemens vergen doorzettingsvermogen, maar deze al helemaal. En als extra motivatie? Stel een doel en koppel er een beloning aan. Good luck!

Iets nieuws leren

Welke wensen staan er nog op je bucketlist om ooit eens te doen of te leren? Tegenwoordig kun je al heel eenvoudig online een nieuwe taal leren of een cursus doen. En daarvoor hoef je niet hele avonden achter je computer te zitten, maar dat kan ook lekker op de bank met een tablet. Maak voor jezelf een plan wat je dit jaar wil bereiken en ga het doen. Precies zoals ze bij Nike ook altijd zeggen: ‘Just do it!’

Succes met je voornemens!

Print Friendly, PDF & Email

Geplaatst door: Mylene Bouwman

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.