Wakker worden | Blog BCC

’s Ochtends uitgerust wakker worden: zo doe je dat

Good morning sunshine! Hoewel, laat “sunshine” maar achterwege. Want de ochtenden waarop de zonnestralen vrolijk onder je gordijnen door schijnen zijn de komende maanden verleden tijd. Waar het in de zomer al om 05:00 uur licht werd, is dat ondertussen verschoven naar 08:00 uur. Dat maakt wakker worden er niet eenvoudiger op. Ook last van? Lees dan gauw onze tips om ’s ochtends fris en fruitig je bed uit te kunnen springen!Wakker worden | Blog BCC

Wake-up Light

Maandagochtend 06:30 uur. De wekker gaat af. Tijd om op te staan! Maar zo voelt het niet. Het is nog pikkedonker buiten, dus jouw biologische wekker denkt maar één ding: verder slapen. Helaas pindakaas, je moet toch echt die felle lamp aan doen en het bed uit komen. Zucht. Er moet toch een manier zijn om het wakker worden wat aangenamer te maken?! Dat dachten ze bij ’s werelds bekendste verlichtingsspecialist ook, en dus werd de Philips Wake-up Light ontwikkeld. Het werkt heel simpel. Geïnspireerd door de zonsopgang wordt het licht van de lamp in 30 minuten geleidelijk sterker. Dit proces van veranderend en feller wordend licht stimuleert jouw lichaam om op een natuurlijke manier wakker te worden. Zo sta je energieker op. En, ook niet onbelangrijk, met een beter humeur. De Philips Wake-up Light helpt je overigens ook om beter in slaap te komen, zoals je hier kunt lezen. Kom maar door met die lamp!

De geurwekker

Herken je dat; de geur van zee en zonnebrand die op vakantie in je appartement hangt en waar je een lekker ontspannen summervibe van krijgt? Heerlijk hè. Wij hebben goed nieuws voor je. Want met de Sensorwake geurwekker haal je die zeelucht gewoon naar je slaapkamer. Dat is nog eens lekker wakker worden! Je stopt één van de zeven geurcapsules in de wekkerradio en zet de wekker. Op de ingestelde tijd verspreidt de geur zich zodat jij wakker wordt gemaakt met een odeur naar keuze. Naast een zeebries behoren bijvoorbeeld ook vers gemaaid gras of frisse pepermunt tot de mogelijkheden. Of je kiest ervoor wakker te worden met de geur van versgebakken croissantjes voor het echte zondagsgevoel. Zo krijg je meteen zin om de dag goed te beginnen met een lekker ontbijtje!

Wakker worden | Blog BCC

Geluidsmaskerende oortjes

Houden de overburen op donderdagavond weer eens een feestje? Of zit je slaapkamerraam pal naast een drukke straat? Grote kans dat dit jouw nachtrust niet ten goede komt, to say the least. Laat staan je ochtendhumeur. Oplossing? Geluidsmaskerende oortjes! Bose heeft zogenaamde Noise Masking Sleepbuds ontwikkeld die een rustgevend geluid laten horen zodat jij binnen no time slaapt als een roosje en heerlijk uitgerust wakker wordt. Meer weten? Lees dan ons blog waarin we uitgebreid ingaan op deze wonderoortjes.

Frisse lucht

Brrr, het wordt steeds kouder buiten. Dus doe je ’s nachts je raam maar dicht. Snappen we wel hoor. Maar hierdoor wordt het al gauw muf in je slaapkamer. Al helemaal als de kamer niet al te groot is. Gevolg: je wordt moeizaam wakker en voelt je duf. Het is dan ook aan te raden je raam voor het slapen gaan minstens op een kiertje te zetten, zodat er toch iets van frisse lucht binnen komt. Denk je nu “ja daag, ik ga ’s nachts toch zeker niet op de tocht liggen?!” Dan kun je altijd nog de Dyson luchtreiniger aanschaffen. Het volledig afgedichte filtersysteem van dit apparaat verwijdert samen met een actief koolstoffilter allerlei verontreinigde stoffen en gassen. Er hoort bovendien een handige app bij die de luchtkwaliteit detecteert en op je smartphone toont. Fresh air everywhere!

Fitbit

Wist jij dat een Fitbit niet alleen je stappen telt, maar je ook kan helpen je slaap te verbeteren en helpen opstaan? Dit doet het ten eerste door je slaapgedrag te meten. Bij veel beweging ben je wakker of lig je te woelen. Als je lang stil ligt, slaap je waarschijnlijk lekkerder. In een bijbehorende app kun je deze gegevens bekijken. Op die manier wordt jou inzicht geboden in je slaappatroon en kun je zien of je misschien wat moet veranderen om in de ochtend beter wakker te kunnen worden. Verder heeft de Fitbit ademhalingsoefeningen voor je die je helpen ontspannen, zodat je voortaan uitgerust wakker wordt!

Print Friendly, PDF & Email

Geplaatst door: Charlotte Klein

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.