Schiphol-Rijk,

BCC lanceert nieuwe Don't Worry Buy Happy campagne

De campagne is het eerste resultaat van de samenwerking met Creature Amsterdam (voorheen XXS).

BCC lanceert vandaag (maandag 15 augustus) haar nieuwe Don’t Worry Buy Happy-campagne. De campagne is het eerste resultaat van de samenwerking met Creature Amsterdam (voorheen XXS). Creature Amsterdam won eerder dit jaar de strategische en creatieve pitch en werd hiermee de nieuwe lead agency voor het retailmerk.

BCC delivers happiness

De eerste stap was het ontwikkelen van de merkessentie, die diende als basis voor de nieuwe campagne. Het aanbod van elektronica en alle mogelijkheden is voor veel consumenten overweldigend. Meer dan ooit is er behoefte aan een partij die je bijstaat als het gaat om kiezen, kopen, bezorgen en installeren. En dat is precies waar BCC het verschil maakt. Zo biedt BCC steeds meer unieke, aanvullende services en deskundig advies (zowel online als persoonlijk thuis). Uiteraard met als doel om klanten volop te laten genieten van hun aankoop, zonder de zorg bijvoorbeeld hoe ze alles werkend krijgen. Kortom: BCC delivers happiness.

Barry van BCC

In de nieuwe campagnereeks van BCC is de hoofdrol weggelegd voor de unieke, opvallende hoofdpersoon Barry. Natascha Moser, Director Marketing & E-commerce BCC: “In een sterk competitieve markt zijn we blij met een brand character als Barry. Hij vertegenwoordigt de essentie van BCC en verbindt als deskundige ‘boodschapper’ het merk en de klant. Barry is een “don’t worry”-deskundige; hij helpt en lost problemen graag op met humor. Onze onderscheidende groene BCC-kleur, de pay-off “Don’t worry, buy happy” en Barry vormen zo samen de ingrediënten voor een herkenbare en onderscheidende communicatiecampagne. We hebben met veel plezier aan deze campagne samengewerkt met Creature Amsterdam en gaan met deze nieuwe communicatie vol vertrouwen de toekomst tegemoet!”


Sanne Tolsma, Managing Director Creature Amsterdam: “Uit onderzoek weten we dat een brand character bij uitstek geschikt is als distinctive brand asset. Met Barry wordt de mentale koppeling met het merk BCC optimaal versterkt. Daarnaast laden we met een nieuw soundlogo ook de ‘sonic brand cues’. Door deze creatieve keuzes kunnen we met ons mediabudget onevenredig veel impact realiseren. We geloven dat we met deze nieuwe campagne de komende jaren zeer consistent het BCC-merk, en daarmee de business, kunnen bouwen.”

Het eerste thema binnen de nieuwe merkcampagne (back to school) wordt uitgerold naar tv, online, social, winkelvloer, radio en OOH. Later dit jaar volgen meer opvallende themacampagnes met Barry.